Πώς να φιμώσετε μία κριτική:101


 

  Αν και παρακάτω θα αναλύσω ένα θέμα που ανάθεμα αν ενδιαφέρει 5-6 άτομα από αυτούς που θα μπούν στον κόπο να το διαβάσουν, θεωρώ ότι είναι κάτι που πρέπει να αναφερθεί. Παρόλο που το άρθρο αφορά το gaming, όλα όσα θα διαβάσετε έχουν εφαρμογή σε οποιοδήποτε προιόν κρίνεται και παρουσιάζεται μέσω ίντερνετ.

  Ο TotalBiscuit(TB), reviewer, ιντερνετική περσόνα, γαμάτος και ειλικρινής τύπος γενικότερα, αντιμετώπισε μια (όχι και τόσο) πρωτοφανή λογοκρισία για το review του στο παιχνίδι “Day one – Garry’s incident”. Το review ήταν αρνητικό και προφανώς δεν άρεσε στους developers της εταιρείας . Έτσι θεώρησαν καλό να βάλουν το youtube να κατεβάσει το “WTF is… –  Day One” video από το κανάλι του TB με τη δικαιολογία ότι χρησιμοποιεί footage του παιχνιδιού και βγάζει κέρδος (απο τις διαφημίσεις).

  Περιττό να πώ πόσο γελοίος λόγος είναι αυτός και πόσο απροκάλυπτα τραγική κίνηση ήταν η παραπάνω. Η δουλειά ενός reviewer (και βασικά οποιουδήποτε ασκεί κριτική στο ίντερνετ) είναι ακριβώς αυτή. Παίρνω ένα προϊόν. Το δοκιμάζω. Στο παρουσιάζω με όλα τα αρνητικά και τα θετικά του και εσύ αποφασίζεις αν θα το πάρεις ή όχι. Όταν κάποιος ζητάει review code από μια εταιρεία είναι κοινά αποδεκτή τακτική ότι θα χρησιμοποιήσει parts από το παιχνίδι για να παρουσιάσει την άποψη του. Έτσι λειτουργεί όλη η βιομηχανία του gaming από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου να διαβάζει Gamepro και Pixel  και να βλέπει  το review ανάμεσα σε πλειάδα διαφημίσεων. Είναι κάτι που πολύς κόσμος το κάνει for a living, έχει βοηθήσει όσο τίποτα άλλο στην ανάπτυξη του gaming, συνοδεύει τη βιομηχανία από τότε που γεννήθηκε και οποιοσδήποτε λέει κάτι διαφορετικό έχει καλούς λόγους για να το κάνει…

  Αλλα το πιο ενδιαφέρον από όλα δεν είναι πως ξαφνικά θεώρησαν ότι ένα από τα εκατοντάδες video που κυκλοφορούν για το παιχνίδι είναι copyright infringement , αλλα το ο,τι το most viewed, highly rated video που ασκούσε αρνητική κριτική ήταν το μόνο το οποίο κατέβηκε για αυτό το λόγο ενώ δεκάδες άλλα είναι ακόμα “up”. Όλα αυτά από μια εταιρεία που σύμφωνα με τον ΤΒ απεγνωσμένα αυτοχρηματοδότησε το παιχνίδι της στο greenlight, έσβηνε οποιοδήποτε αρνητικό thread στα forums και παλεύει ακόμα και σήμερα να βάλει fake reviews στο metacritic  ώστε να κρατήσει τον σκουπιδοτίτλο της στη ζωή.

  Πρέπει να ομολογήσω ότι δεν είχα την παραμικρή ιδέα ότι το παραπάνω παιχνίδι υπάρχει και πιθανόν να μην αποκτούσα ποτέ. Πλέον με όλο αυτό και με την προβολή που έχει πάρει από τον ΤΒ το ξέρω. Ξέροντάς το το μεταφέρω σε εσάς και γενικά διαφημίζεται με τον καλύτερο τρόπο ένα σκουπίδι που δεν θα είχε κανένα άλλο λόγο να υπάρξει στην επιφάνεια. Ακόμα και πάνω στην cultίλα της παράνοιας του dev μπορεί να χτιστεί ένα μικρό hype και να ανέβει το όνομα ενός ανύπαρκτου παιχνιδιού.

  Και να ήταν μόνο η Wildgames(εταιρεία παραγωγής) που ασκεί αυτές τις τακτικές καλά θα ήταν.. Δεκάδες σχετικές περιπτώσεις (με πρωτοστάτες τη Sega και τη nintendo που είναι μέγιστα scumbags όσον αφορά το κατέβασμα περιεχομένου) υπάρχουν καθημερινά και δεν ακούγονται γιατί πολύ λίγοι έχουν τα @@ και την προβολή του TB ώστε να το φέρουν στην επιφάνεια.

  Πόσα πληρωμένα review μπορεί να αντέξει ένας τίτλος και πόσο μπορούν zombie users και καθυστερημένες guerilla τακτικές να ανεβάζουν τις βαθμολογίες και να κρατάνε στην επιφάνεια τίτλους σκουπίδια; Πόσο πραγματικά μπορεί να αξιοποιηθεί η άγνοια ορισμένων χρηστών ώστε να ανέβουν οι πωλήσεις από παιχνίδια που κρατιούνται στη ζωή με τέτοιους τρόπους;  Και γιατί γράφω στην τελική όλα τα παραπάνω;

  Awareness. Όσο περιορίζεται η κριτική στο youtube και στο internet  γενικότερα τόσο περισσότερο είμαστε έρμαια των εταιρειών. Προσωπικά έχω κόψει την τηλεόραση εδώ και μια δεκαετία σχεδόν (ίσως και παραπάνω). Οι διαφημίσεις της που προσβάλλουν τη νοημοσύνη μου και το τραγικό περιεχόμενο της με έχουν κάνει να μην έχω καν δέκτη. Έχω ζήσει τις πολύ καλές εποχές του ίντερνετ και το θεωρούσα πανάκεια και το ιδανικό αποκούμπι. Πλέον το internet για τον περισσότερο κόσμο έχει καταλήξει μια πολύ χειρότερη αποβλακωτική version της τηλεόρασης και για όσους έχουν ακόμα μια ιδέα του τι και που να βρουν αρχίζει να γίνεται πολύ δύσκολη η εύρεση καλού περιεχομένου.  Όσο περισσότερος κόσμος γνωρίζει τις τακτικές των εταιρειών και  αμφισβητεί την ακεραιότητα των review και του τι διαβάζει πλέον στο νετ, τόσο το καλύτερο.

  Αυτά. Δείτε και το official statement του Biscuit που αναφέρει more or less τα παραπάνω και επεκτείνεται αρκετά και στο policy του youtube και πώς αυτό επιτρέπει στις εταιρείες να κάνουν πανηγύρι και να φιμώνουν αρνητικές κριτικές. Μη σας ψαρώνει ο τίτλος. 

  Επίσης έχω συμπεριλάβει ένα video του nukemdukem που δίνει ένα πάρα πολύ καλό insight για τη συγκεκριμένη περίπτωση και αναλύει τις τακτικές των εταιρειών γενικότερα και τον τρόπο με τον οποίο “δουλεύουν”.

  Αν έχετε οποιοδήποτε σχόλιο/άποψη για το θέμα, το disqus απο κάτω τζάμπα είναι και πλέον το χρησιμοποιούν και 7/10 site. Κάντε ένα account δεν κάνει κακό.

 
 

Comments

comments