3ds – Yoshi’s new island Review


  Θυμάμαι πολύ καθαρά το καλοκαίρι του 95/96 που έλιωνα  παίζοντας το Super mario world 2: Yoshi’s island. Ήταν η πρώτη και η τελευταία περίοδος που άγγιξα το παιχνίδι που μέχρι σήμερα θεωρώ απο τα top platformers όλων των εποχών και που δεν έχω ξαναπαίξει ποτέ για να μην το απομυθοποιήσω.

  Μετά από εκείνο το καλοκαίρι το Yoshi’s island έγινε trade in για ανταλλαγή με κάποιο άλλο game της εποχής (νομίζω δυστυχώς το τρισκάκιστο Skeleton warriors για το psx) και το franchise δε ξαναμπήκε ποτέ σε μηχάνημα μου (παρόλο που το είχα στο ds) για λόγους νοσταλγίας.

  Το Yoshi’s new island λοιπόν, είναι το πρώτο Yoshi που πιάνω μετά απο εκείνο το καλοκαίρι του 96 πράγμα που κάνει την άποψη μου δύσκολο να είναι θετική και αντικειμενική.

 

  Ξεκινώντας το Yoshi’s new island, ένα απο τα πρώτα πράγματα που μου έκαναν εντύπωση ήταν φυσικά τα γραφικά. Για κάποιο αρρωστημένο λόγο αν και το παιχνίδι έχει κάποια πολύ όμορφα στοιχεία και ενδιαφέρον artwork, του λείπει η ζωντάνια και η τρέλα του αυθεντικού. Η κάμερα είναι πολύ zoomαρισμένη και είναι αδύνατο να εκτιμήσει κανείς πλήρως τα τοπία. Το πολύ zoom επίσης κάνει τα μοντέλα των χαρακτήρων (και κυρίως του yoshi/baby mario) να φαίνονται πολύ aliased με πολλά εμφανή pixels στο περίγραμμα των χαρακτήρων.

  Τα παραπάνω δεν κάνουν το παιχνίδι άσχημο, αλλα κάνει εντύπωση το οτι ένα παιχνίδι του 2014 φαίνεται να έχει λιγότερο polish και λιγότερη προσοχή απο το αντίστοιχο παιχνίδι του 1995. Νόμιζα οτι ήταν ιδέα μου και οτι απλά ήμουν ρομαντικός οπότε είδα λίγο κάποια παλιότερα screenshots. Όπως θα δείτε παρακάτω, το παιχνίδι του snes έχει πολύ πιο ευρύ playfield και φαίνεται να είναι λιγότερο aliased μιας και χρησιμοποιεί sprites (προσχεδιασμένες εικόνες) για τα γραφικά που ναι μεν στην πράξη περιορίζουν τα animations αλλα ταιριάζουν γάντι στο παιχνίδι.

  Για να μή μπερδευτεί κανείς, το πάνω screenshot είναι απο το Super nintendo. Βλέπουμε οτι τα χρώματα είναι πολύ χαρούμενα, υπάρχει η αίσθηση του βάθους, οι χαρακτήρες διαγράφονται ομαλά και χωρίς juggies και τα background είναι όμορφα χωρίς όμως να είναι φορτωμένα.

  Το κάτω screenshot απο την άλλη είναι απο το 3ds και απο παιχνίδι του 2014. Για λόγους που μου είναι αδύνατο να διανοηθώ, όλα φαίνονται aliased, τα foregrounds είναι ανύπαρκτα, τα background υπερφορτωμένα και τα ΠΑΝΤΑ έχουνε ένα blur effect. Στην προσπάθεια να κάνουν σε “ζωγραφικό” στυλ ένα παιχνίδι φτιαγμένο σε 3d (που δεν αξιοποιείται πουθενά στο game) κατάφεραν να τα κάνουν κουλουβάχατα και να έχουν ένα μέτριο αποτέλεσμα.

  Μακάρι να έπερναν το παιχνίδι του 95 αυτούσιο και να έγραφαν επάνω του μια νέα HD έκδοση για το 3ds. Το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ πιο ικανοποιητικό. Όλα αυτά ΔΕΝ κάνουν τα γραφικά άσχημα σε καμία περίπτωση. Είναι όμορφα χαρούμενα και ευχάριστα όπως θα περίμενε κανείς απο ένα Yoshi game. Το πρόβλημα είναι οτι για χάρη του 3d και του θεωρητικά εκμοντερνισμένου αποτελέσματος, καταφέρνουν να κάνουν πρακτικά μια τρύπα στο νερό μιας και όλο μα όλο το παιχνίδι είναι side scroller.

  Η μουσική του παιχνιδιού απο την άλλη είναι ΟΚ… Και πάλι η επιρροή της νοσταλγίας είναι φανερή και ξέρω οτι θα μπορούσαν να τα καταφέρουν καλύτερα αλλα τα sound effects και οι ήχοι ταιριάζουν αρκετά στο ύφος του παιχνιδιού. Είναι απλοικά και σχεδόν παιδικά αλλα όσο και να μεγαλώσει κανείς αυτό το Yoshiiiii όταν πιάνεις ξανά το (σπαστικό λόγω κλάμματος) baby mario, είναι priceless.

  Είναι νέοι ήχοι, νέα συναισθήματα και τέλος πάντων νέοι τρόποι για να γίνουμε ένα με το παιχνίδι. To παλιότερο ήταν πιο goofy/cartoony και ταίριαζε γάντι με τον γραφικό χαρακτήρα του παιχνιδιού. Τώρα κλίνει λίγο παραπάνω προς το απλοικό/παιδικό και πάντα γελάω με αυτό το hhhnnnnghhh όταν ο yoshi ζορίζεται να φάσει πιο ψηλά μετά το float. Είμαι ευχαριστημένος απο τον ήχο του παιχνιδιού αν και το soundtrack θα μπορούσε να είναι πολύ πιο παιχνιδιάρικο αν έπεφτε λίγη δουλειά παραπάνω.

  Το γεγονός οτι developer είναι η Arzest και όχι η ίδια η nintendo εξηγεί πολλά για την ποιότητα του τίτλου και με κάνει να φαντάζομαι πόσο τέλειο θα μπορούσε να είναι το game αν έβαζε η nintendo 100% τη μαγεία της. Η Arzest μέχρι σήμερα δεν είχε κανένα αξιόλογο game στο βιογραφικό της αλλα δημιουργοί της είναι οι εμπνευστές του αυθεντικού Sonic the Hedghehog κάτι που εξηγεί το τεράστιο βήμα απο το μηδέν σε έναν αξιοπρεπέστατο τίτλο όπως το Yoshi’s New island.

Και αφού ξεπεράσαμε τα πολύ βασικά ας πάμε στην ουσία του παιχνιδιού που είναι το gameplay.

  Όλο το παιχνίδι έχει ίδια mechanics, ίδια κουμπιά και ίδιες κινήσεις με το original. Περιέχονται ακόμα και τα morph που έχουν αλλάξει λίγο και δεν είναι ενσωματωμένα 100% στην πίστα. Σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού έχει gates που ο yoshi μεταμορφώνεται σε ελικόπτερο/υποβρύχιο/ski κτλ. Πλέον δεν υπάρχουν τα morh bubbles και τα transformations είναι σαν ξεχωριστά levels που ΟΛΑ χρησιμοποιούν το γυροσκόπιο του 3ds για περιήγηση. Πολύ άσχημη εφαρμογή, πολύ άσχημα controls και γενικά πολύ out of place αλλαγή που κάνει τα morph parts κουραστικά. Μακάρι να έμεναν τα morph bubbles μέσα στο παιχνίδι χωρίς ξεχωριστά level, γυροσκόπια και αηδίες.

  Πέρα απο αυτή την παραφωνία τα controls στις κανονικές πίστες είναι τίμια και 100% responsive. Το μόνο που μου έκανε κακή εντύπωση είναι το ground stomp (όταν πηδάς/πετάς και κάνεις κάτω για να σπάσεις/σκοτώσεις κάτι) που ήταν υπερευαίσθητο και ενώ έκανα δεξιά/αριστέρα στον αέρα βρισκόμουν ξαφνικά να βουτάω οικειοθελώς στο κενό.

  Το παιχνίδι “παίζει” πανομοιότυπα με τον προκάτοχο του. Το zoom δεν επιτρέπει την ελευθερία κινήσεων που είχαμε στην snes έκδοση μιας και πολλές φορές βρισκόμαστε να αυτοκτονούμε σε κάτι που δεν είδαμε ποτέ και ήτανε εκτός οθόνης. Τα collectibles είναι τρομερά καλά τοποθετημένα και είνα το 80% της αξίας του παιχνιδιού. Το level design είναι πολύ προσεγμένο και έτσι αν και θεωρητικά μια πίστα μπορεί να βγεί σχετικά γρήγορα με rush, αν κάποιος θέλει 100% stars, red coins και flowers θα πρέπει να αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο και σκέψη στο παιχνίδι. Αυτό άλλωστε είναι και η επιτομή του Yoshi’s island. Να βρεθούν όλα και να παιχτεί η πίστα 100%.

  Η δυσκολία του παιχνιδιού είναι γενικά μικρή, αλλα η εύρεση όλων των αντικειμένων και ιδιαίτερα των red coins/flowers απαιτεί πολύ καλές ικανότητες platforming και εξερεύνησης. Σε αυτό το balance για όλες τις ηλικίες (και τις ανοχές), η δουλειά που έχει γίνει είναι υπέροχη.

  Το παιχνίδι έχει πολλούς λόγους για να ξαναγυρίσεις και η αντοχή του στο χρόνο είναι ικανοποιητική. Δεν έχει ιδιαίτερα αξιομνημόνευτους κόσμους πέρα απο τους 3 τελευταίους όπου λόγω της αυξημένης δυσκολίας και των νέων προκλήσεων που εμφανίζονται, το παιχνίδι αρχίζει να γίνεται πραγματικά ενδιαφέρον. Είναι εύκολο να βαρεθεί κάποιος στους πρώτους 1-2 κόσμους, αλλα γενικά όλο το game γυρνάει απο τη μέση και μετά σε κάτι αρκετά πιο challenging (πάντα με την ανάγκη εύρεσης των collectibles)

  Γενικά αν αξίζει σαν game και για αγορά; Προσωπικά το καταευχαριστήθηκα και ξόδεψα πολλές ώρες επάνω στο παιχνίδι. Η αλήθεια είναι οτι το ελληνικό full price είναι λίγο τσουχτερό για τέτοιου είδους games αλλα παρόλα αυτά θα πρότεινα να ασχοληθείτε με το game αν σας δωθεί η ευκαιρία. Ρίξτε μια ματιά στο πως πάιζει το παιχνίδι παρακάτω και αν όλο το μοτίβο ήχου/γραφικών και κίνησης σας ελκύει τότε go get it γιατί το game βελτιώνεται κατα πολύ όσο προχωράει.

  Τα περισσότερα site έχουν θάψει το game γιατί το συγκρίνουν με το original(όπως έκανα και εγώ άλλωστε). Αν το δούμε σαν standalone τίτλο όμως είναι αξιοπρεπέστατο παιχνίδι του 7/8 που μπορεί να σας προσφέρει πολλές ώρες διασκέδασης. Επίσης είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα απο την Arzest ώστε το επόμενο yoshi να βελτιώσει ότι χρειάζεται και να είναι ένας τίτλος αντάξιος του αυθεντικού

  Αν είστε fan του platforming και πόσο μάλλον του original Yoshi’s island τότε σίγουρα πρέπει να παίξετε και αυτό το game. Σκεφτείτε το σαν expansion του παλιού παιχνιδιού μιας και δεν έχει κάτι ιδιαίτερα νέο να προσφέρει. Είναι περισσότερες πίστες, περισσότερη εξερεύνηση και γενικά περισσότερο Yoshiiii!!

   Αυτά τα όμορφα. Για περισσότερα νέα/reviews/απόψεις ρίχτε και ένα like στο facebook.

  Θα χαιρόμουν ιδιαίτερα να ακούσω και τις απόψεις σας στα comment ώστε να μη μιλάω στο βρόντο.

  Have fun ^^

Comments

comments