Aquapazza – Η χαρά του otaku


 

  Ποτέ δεν ήμουν μεγάλος fan των anime και δεν νομίζω οτι θα γίνω τώρα στα γεράματα. Παρόλα αυτά έδωσα μια ευκαιρία στον (διετίας) τίτλο της Atlus που κυκλοφόρησε σήμερα στo αμερικάνικο PSN (29.99$) και είναι άγνωστο ακόμα άν και πότε θα έρθει στην Ευρώπη. Οι διαδικασίες για NA games σε pal κονσόλα είναι λίγο πολύ γνωστές, αλλά αν θέλετε βοήθεια πείτε μου στα comments.

  Το Aquapazza είναι ένα 2D beat em up που συμπεριλαμβάνει ένα mix up απο το hall of fame τίτλων όπως το To Heart, Utawarerumono, και το Tears to Tiara. Αν είστε αρκετά weirdo, λάτρεις των anime και του Comic fap νομίζω οτι το Aquapazza είναι ένα παιχνίδι που δεν πρέπει να λείπει απο τη συλλογή σας. Είναι ένα dream match ανάμεσα στ(ις) χαρακτήρες των eroge installments της Aquaplus και όχι μόνο.

 

  Η αισθητική του παιχνιδιού είναι 100% anime και απο τα γραφικά μέχρι τον ήχο και τους διαλόγους όλα συνθέτουν ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα. Το μόνο που δεν με τρέλανε είναι τα σκαμπανεβάσματα στο fluidity των κινήσεων ορισμένων χαρακτήρων, χωρίς όμως αυτό να είναι κάτι game breaking. Παρόλο που το παιχνίδι βασίζεται σε “ερωτικά” anime δεν είναι ιδιαίτερο χυδαίο (καμία σχέση με κάτι dead or alive ας πούμε) και απλά υπερτονίζει μερικά σημεία/κινήσεις (booooobs). Γενικά είναι όμορφο στο να το βλέπεις και τα special/partner moves δίνουν ένα πολύ εντυπωσιακό τόνο στο όλο artwork. To πιο ωραίο μέρος του παιχνιδιού είναι η “Τρέλα” του κάθε χαρακτήρα που δεν περιορίζεται σε απλά projectiles και special moves αλλα σε μοναδικές κινήσεις όπως βιβλιοθήκες που πέφτουν απο τη Manaka και ορδές απο robot κοριτσάκια καθαρίστριες της Multi. Ναί είναι αρκετά psycho.

 

Mechanics

  To παιχνίδι παίζεται με main και partner χαρακτήρες και δεν έχει switch ανάμεσα τους όπως στα περισσότερα tag games. Οι partner έχουν ένα συγκεκριμένο move set που μπορούμε να ενεργοποιήσουμε με combo/συνδυασμούς

  Πέρα απο το περίεργο cast, το παιχνίδι είναι ένα μοναδικό fighter με κάποια πολύ ενδιαφέροντα mechanics πίσω απο την τζαπονιάρικη βιτρίνα του. Το emotion gauge ήταν αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση. Ο main χαρακτήρας μας έχει ένα gauge γύρω απο το πορτραίτο του. Αν κάνουμε επιθετικές κινήσεις και γενικά είμαστε active αυτό αυξάνεται και αν παίζουμε παθητικά μειώνεται. Αυτές οι αυξομοιώσεις καθορίζουν το emotional state μας που κυμαίνεται απο High εως low και επηρεάζει τα stats μας απο 10%+ damage στα high εώς -30% defense στα low. Τα ποσοστά είναι πολύ μεγάλα οπότε το συγκεκριμένο mechanic καθορίζει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη ροή του παιχνιδιού. Ένα παρόμοιο σύστημα (recharge gauge) έχει και ο support χαρακτήρας μας και καθορίζει αν μπορεί να μας βοηθήσει ή όχι.

 

  Επίσης καθώς παίζουμε στο battle αυξάνονται τα energy points μας με τα οποία μπορούμε να πραγματοποιήσουμε επιθετικές ή αμυντικες κινήσεις, με κυριότερο και πιο game breaking το Splash art (σκεφτείτε το κάπως σαν κύκνιο άσμα) που μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν είμαστε κάτω απο το μισό life και θεωρείται ultra move.

  Άλλο πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι το guard break το οποίο ουσιαστικά σπάει την άμυνα μας μετά απο ένα πολύ μεγάλο succession άμυνας ώστε να μην παίζουμε εντελώς αμυντικά. Γενικά το παιχνίδι αηδιάζει με την άμυνα (όπως φαίνεται και απο τις overhead κινήσεις και το emotion gauge) και θέλει να παίζονται τα games με ταχύτατoυς ρυθμούς. 

  Φυσικά αν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται βουνό μπορείτε να ξεκινήσετε με το simple mode αλλα δεν το προτείνω σε καμία περίπτωση αν θέλετε να ασχοληθείτε ουσιαστικά. Και εδώ που τα λέμε δεν είναι mainstream παιχνίδι ούτε απευθύνεται σε mainstream κοινό οπότε όποιος μπεί στον κόπο να το αγοράσει, λογικά, θα έχει σκοπό και να το λιώσει. Εκτός αν τη βρίσκετε με το win animation της Sasara οπότε πάσο κάντε δουλειά σας δεν ενοχλώ…

 

Multiplayer

 Υπο συνθήκες (fans του είδους και των παιχνιδιών της Aquaplus) θα μπορούσε να είναι ένα πολύ ωραίο time sink είτε σε normal solo play, είτε σε ranked online mode. Το online του φαίνεται καλό και υπο την προυπόθεση να τραβήξει αρκετούς otaku θα μπορούσε να είναι πολύ ενδιαφέρον και, με το κατάλληλο balance, ακόμα και competitive.

 Οι developers έχουν προσπαθήσει μέσα στην παράνοια του παιχνιδιού να έχουν ένα βασικό balance. Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετοί godlike χαρακτήρες όπως η Chizuru και η Tamaki και θέλω να πιστεύω οτι αυτά θα patchαριστούν μόλις αρχίσει ο κόσμος να παίζει ώστε να μην υπάρχουν εντελώς μονόπλευρα ranked games. Το game είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ιαπωνία και πιστεύω οτι θα τραβήξει και τον κόσμο του και στην δική μας πλευρά του κόσμου.

 

Αξίζει τα δολλάρια του;

  Είναι fairly priced και για τους λάτρεις των anime και της όλης κουλτούρας θα μπορούσε να αποτελέσει μία πολύ ωραία προσθήκη στη συλλογή τους. Το παιχνίδι απο άποψη gameplay μπορεί να τραβήξει κάποιους hardcore beat em up players μιας και συνδυάζει ψυχεδελικό gameplay με πολύ ενδιαφέροντα fighting mechanics. Δεν είναι η επιτομή των fighters αλλα είναι ένα πολύ ευχάριστο fighting game που (αν ήμουν otaku) θα με ξετρέλαινε. Κάνει πολύ καλά όσα υπόσχεται και μόνο του αρνητικό είναι ο περιορισμός του κοινού του. Παίρνει ένα εύκολο 7/10 το οποίο ανάλογα με την competitive εξέλιξη του μπορεί και να ανέβει κατακόρυφα.

 

 

 

 

Comments

comments